zondag 21 september 2008

Adios







Hey!

Om vijf uur 's nachts kwam Pieter aan in het treinstation. Gelukkig is Salamanca een veilige stad, dus kon ik hem gaan ophalen. Na een korte nacht heb ik hem rondgeleid in het mooie Salamanca. Samen hebben we de kathedraal beklommen. Dit is echt een aanrader voor iedereen die naar Salamanca komt. Op het einde van de fiestas was er ook een fantastisch vuurwerk.

Pieter was direct te vinden voor de tapas. Hij besloot dan ook tapa's voor ons te maken. Erg lekker! Jammer genoeg was er iets mis met de olijven die hij gekocht had op een klein marktje. Bijgevolg zijn we een dagje misselijk en ziek geweest.

Daarna hebben we Avilla bezocht. Een oude stad (gesticht door de Romeinen) die helemaal onmuurd is. De stadsmuren hebben we helemaal afgelopen.
Ook het uitgangsleven mocht niet ontbreken deze week. Elke week ontdekken we wel een paar nieuwe bars. Zo zijn we naar een bar geweest met honderde versgeperste sapjes en theeën.
Hoewel de fiestas nu gedaan zijn, blijven de Spanjaarden feesten. Zo was er een licht en water-show op Plaza Mayor. Erg mooi.

Deze week is erg snel gegaan. Na een weekje moest Pieter al weer naar huis. Verschillende Spanjaarden riepen me 'adios' toe toen ik een beetje droevig de trein uitzwaaide.

Maandag beginnen de lessen! Benieuwd of ik met mijn basis Spaans er iets van ga begrijpen.

Adios!
xxx Helena

1 opmerking:

Liesbet zei

Hey Helena!
Ik wou allang eens iets posten op je blog. En nu komt het er eindelijk van :) Ik heb je blog al paar keer bekeken en er staan echt leuke tekstjes en mooie foto's op. Jammer van de slechte olijven natuurlijk. Salamanca lijkt me een fijne stad, de tapas, de feestjes :D Laat maar de mooie plekjes zien als we daar zijn! Ik zie er al naar uit! Gaat super gezellig zijn! Ook het skypen is een leuke uitvinding ;)
Ik hoor je mss nog wel binnekort en geniet er van he!
Groetjes Liesbet